Lillehammer - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu Lillehammer - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu

Lillehammer

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Juli 2015 | Nederland, Rotterdam

Vandaag zijn we de grens over gestoken naar Noorwegen. Je verwacht strenge grensbewaking, maar nee hoor, we konden zo doorrijden.

De rit nam weer enkele uren in beslag. Het was koud onderweg, zo'n 12 graden. We zijn in Hamar nog even langs het grote schaatsstadion, bijnaam Het Vikingsschip, gereden voor een foto.

Daarna kwamen we aan het eind van de middag aan in Lillehammer. Een stadje vooral bekend vanwege de olympische spelen in 1994. Er staat nog een hele grote skischans, die nu nog wordt gebruikt. We zijn bovenop geweest. Wat een hoogte.het idee dat je daar op twee latjes afsuist en dan door de lucht vliegt en tientallen meters verder neerkomt. Knap, maar doodeng.

We zijn uit eten geweest. Prijzen liggen inderdaad hoger dan in Nederland, maar als je goed zoekt, valt het ook wel weer mee. Ja, je hebt pizza's van €30,00, maar ook van ongeveer €15,00. Niet goedkoop, maar af en toe wel te doen