Koud, nat, mooi - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu Koud, nat, mooi - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu

Koud, nat, mooi

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Juli 2015 | Nederland, Rotterdam

Vandaag waren we heel laat op gang gekomen. Het regende een beetje. We hebben een was gedraaid. De droger deed er echter zo lang over, dat we uiteindelijk de was er maar uit hebben gehaald en overal in de woonkamer hebben gehagen. Het was al een uur en we wilden ook nog wel even weg.

Het weer was nat. Voor het eerst hebben we in de auto geluncht ipv op een picknickplaats. Ook de temperatuur kwam met moeite boven de 10 graden. Moeilijk voor te stellen dat de rest van Europa kampt met een hittegolf. Dat hoeft voor mij ook niet, maar ietsje warmer zou niet erg zijn. Ben wel erg blij met de jassen die ik nog gauw voor Jeroen en mij heb aangeschaft, koud heb ik het nog niet echt gehad.

Omdat het zo regende, zijn we met de auto een dagtocht gaan maken. En wat was dat mooi! We zijn in een schattig plaatsje geweest waar heel veel tweedehandsboekenzaken zijn, het plaatsje bestaat eigenlijk uit niets anders. Daar hebben we lekker warme chocomelk (!)gedronken.

De toch verder was ademebenemend. Grillige bergen, toendra-achtste landschappen en eeiuwige sneeuw. We hebben ook 1 van de uitlopers van de gletsjes gezien. Het is de grootste gletsjer van Europa. Prachtig gezicht.

Al met al hadden we dus niet eens zoveel last van het weer. Die dreigende wolken en de wolken tussen de bergen, gaven ook wel weer een apart sfeertje. Op een gegeven moment zagen we zelfs geen hand voor ogen meer.

Omdat we laat op pad waren gegaan, waren we ook laat thuis. Dus hebben we in het restaurant gegeten, was erg lekker. Acht en dat een glas wijn dan 8€ kost, moet je maar niet bij nadenken.

Vandaag hebben we echt lang gereden, maandag gaan we een tocht van zes uur over de gletsjer maken, dus morgen doen we wat rustiger aan. Stiekem hoop ik toch dat het weer wat beter wordt. En dan ben ik al blij met een klein zonnetje en 17 graden. Dus zoveel vraag ik niet.

De eigenaar van de vakantiepark was ook even in het restaurant. Hij bevestigde nogmaals dat dit jaar de koudste zomer in jaren was. Hebben wij weer mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2015

Even een update

19 Juli 2015

Zondag

18 Juli 2015

Koud, nat, mooi

18 Juli 2015

Strand!

16 Juli 2015

Vesterland
Marjolein

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 1484

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: